ESSAYS
VOL. 5, NO. 4, PGS. 63–75

ESPAÑOL

The Digital and Scientific-Technological Revolution in Education
Education and Technology or Education as Technology
Félix García Moriyón

Félix García Moriyón is an Honorary Professor in the Department of Specific Didactics at the Autonomous University of Madrid. He is the author of Pregunto, dialogo, aprendo: cómo hacer filosofía en el aula.

LinkedIn Share on LinkedIn
X Share on X
Facebook Share on Facebook

Technology has long been present in education, and in society. What’s more, the compulsory formal education was itself and continues to be one of the techniques or devices of control that Foucault spoke of: one of the decisive instruments of the control of bodies and minds, of disciplining. And it [...]

Your Foro account allows you to read a free article every two months.

Log in to continue reading

Don't have an account?

Sign up to read a free article



Forgot password?

You may also be interested in
COMMENTS
una
23/12/2022
Es cierto, la educación es una forma de dominación entre los pueblos, es por ello que está bajo la administración del estado, y por ende del gobierno de turno, realmente no me hablas del uso de la tecnología digital en la educación, no percibo la lectura orientada al título que pones, la tendencia en un futuro no lejano es que la educación o instrucción se realice de manera remota, el cual traerá un peligro, es que el ser humano deje la interrelacionarse entre sí, y esta es una acción importante, porque es necesario el intercambio de ideas y opiniones, no de manera remota, sino personalmente, hay que administrar de manera adecuada los medios tecnológicos orientado a la educación

Desarrollo para la Ciencia y la Tecnología, C. A.
J-29989504-0

Apartado Postal 2005
Maracay 2101–A
Aragua, Venezuela

info@revistaforo.com
+58 (0) 416 164.99.69

Depósito Legal: AR2016000116
ISSN: 2610-7864